9 września Zjazd Zwykły wybrał nową komendę. Na funkcję zastępczyni komendanta ds. administracyjnych wybrana została pwd. Oliwia Zimmermann. Druhna komendantka zgodziła się odpowiedzieć na kilka pytań:
- Dlaczego zgodziła się druhna kandydować na swoją funkcję?
Zgodziłam się kandydować na swoją funkcje głównie ze względu na to, iż jest ona ściśle powiązana z kierunkami moich studiów i tym samym – moimi zainteresowaniami. Pomoże mi ona nabrać doświadczenia w obszarach, w których chciałabym w przyszłości pracować i rozwijać. Poza tym, mam lekkie pióro i sporządzanie rożnego rodzaju pism czy protokołów przychodzi mi z łatwością, co na tej funkcji jest zdecydowanie przydatne. Uwielbiam tez pracę z papierem w aspekcie przechowywania – nic nie cieszy oka tak, jak uporządkowane teczki. - Jak się druhna czuje z wyborem na tę funkcję?
Pomimo tego, że troszeczkę się stresuję, gdyż wcześniej nigdy nie pełniłam podobnej funkcji i miałam kilkuletnią przerwę w pracy w ZHP, to jedocześnie bardzo się cieszę, że dostałam taka szansę i mogę zarówno dać coś od siebie, jak i wyciągnąć coś dla siebie. - Jakie są druhny zdaniem mocne punkty obszaru administracji?
Mocnym punktem tego obszaru wg mnie, jako przyszłego prawnika, jest praca z pismami wychodzącymi i umowami. Jak wiadomo, światem rządzą dokumenty, a działalność wszystkich jednostek opiera się właśnie na nich – gdyby nie one, osiąganie założonych celów byłoby zdecydowanie utrudnione. - Czy ma druhna jakieś cele, główne zadania, które chciałaby zrealizować w ciągu roku i całej kadencji w hufcu?
Moim głównym celem jest sporządzanie pism na jak najlepszym możliwym poziomie oraz wypracowanie jak najbardziej przejrzystego i uporządkowanego zbioru/katalogu/systemu dokumentów. Poza tym, zależy mi także na dobrym kontakcie i zaufaniu każdego, kto będzie „miał ze mną do czynienia” w ramach sprawowanej funkcji.
Według ustalonego Regulaminu Pracy Komendy i Komendanta Hufca, do zadań zastępczyni komendanta ds. administracyjnych należą:
1. Zastępowanie komendanta hufca w razie jego nieobecności.
2. Wspieranie komendanta hufca w bieżących sprawach dotyczących zarządzania hufcem.
3. Reprezentowanie hufca (głównie na obszarze Krapkowic).
4. Współpracowanie ze skarbnikiem hufca w aspekcie miesięcznych dokumentacji przekazywanych do KCh.
5. Prowadzenie dokumentacji hufca z wyłączeniem punktów prowadzonych przez skarbnika hufca oraz wspieranie PJO w przygotowywaniu ich dokumentacji.
6. Weryfikacja członków kadr drużyn w rejestrze sprawców przestępstw na tle seksualnym.
7. Tworzenie protokołów ze zbiórek KH.